سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! دوستی ات را محبوب ترین چیزها برایم قرار ده، ترس از خودت را ترس آورترین چیزها نزدم قرار ده وبا شوق به دیدارت، نیازهای دنیایی را از من بِبُر . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

تار نگاشت های آنتی فمینیستی ؟!


حجاب در آیین اسلام‏

 

بدون شک، پوشش زن در برابر مردان بیگانه، یکى از ضروریات دین اسلام است. قرآن کریم مى‏فرماید: «و به بانوان باایمان بگو چشم‏هاى خود را فروپوشند و عورت‏هاى خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند و زینت‏هاى خود را، جز آن مقدارى که ظاهر است، آشکار نسازند و روسرى‏هاى خودرا بر سینه خود افکنند و زینت‏هاى خود را آشکار نسازند؛ مگر براى شوهرانشان، پدرانشان، پدر شوهرانشان، پسرانشان، پسران همسرانشان، برادرانشان، پسر برادرانشان، پسر خواهرانشان، زنان هم‏کیششان، کنیزانشان و مردان سفیهى که تمایلى به زنان ندارند و کودکانى که از امور جنسى بى‏اطلاعند و پاهاى خود را بر زمین نکوبند تا زینت‏هاى پنهانشان آشکار شود و همگى به سوى خداوند توبه کنید اى مؤمنان؛ باشد که رستگار شوید».1 افزون بر آن، در آیات دیگر، پوشیدگى کامل اندام،2 نیک و شایسته، با وقار و بدور از تحریک سخن گفتن و دورى از آرایش‏هاى جاهلیت نخستین،3 توصیه شده است.

در روایات نیز پوشیدن جامه بدن‏نما و نازک نزد نامحرم‏4، آرایش و استعمال عطر در خارج از خانه‏5، اختلاط فساد برانگیز زن و مرد6، دست دادن و مصافحه با نامحرم7و تشبه به جنس مخالف 8 منع شده است و مردان با غیرت،9 به هدایت و کنترل همسر و دختران، عفّت نسبت به زنان مردم‏10 و دورى از چشم‏چرانى توصیه شده‏اند.

پس معلوم شد که تفاوت اساسى حجاب اسلامى با حجاب ادیان گذشته، در این است که اسلام وجوب پوشش زنان را متناسب با شئونات انسان، با تعدیل و نظم مناسب و به دور از افراط و تفریط، سهل‏انگارى مضرّ یا سخت‏گیرى بى‏مورد به جامعه بشرى ارزانى داشته است. حجاب اسلامى همچون حجاب مورد توصیه پاپ‏ها، به معناى حبس زن در خانه یا پرده‏نشینى و دورى از شرکت در مسایل اجتماعى نیست؛ بلکه بدین معناست که زن در معاشرت خود با مردان بیگانه، موى سر و اندام خویش را بپوشاند و به جلوه‏گرى و خودنمایى نپردازد تا در جامعه، غریزه آتشین جنسى تحریک نگردد؛ بلکه در محیط خانواده، این غریزه به صورت صحیح ارضا گردد.

پى‏نوشت:

1. سوره نور (24)، آیه 31.
2. احزاب، 59.
3. احزاب، آیه 32.

4. سنن ابى‏داوود، ج‏2، ص‏383.
5. مجلسى، بحارالانوار، ج‏103، ص‏243.
6. ناسخ التواریخ، ج‏2.
7. همان، ص‏163.
8. مجلسى، همان، ج‏103، ص‏258.
9. نهج‏الفصاحه، ص‏143.
10. شیخ حر عاملى، وسایل الشیعه، ج‏14، ص‏138و141
.



عباس سرشته ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 3:48 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 10
کل بازدید :111975
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : نگار خرسند::N.Khorsand[19]
نویسندگان وبلاگ :
محمود ارجمندی
محمود ارجمندی (@)[8]

عباس سرشته
عباس سرشته (@)[8]


تار نگاشت و تار نگار در ظاهر این ادبیات جای وبلاگ آمده و باطن اش با خدا... این یک تار نگاشت ضد فمینیستی است...تا بعد!!! The feminist just to try to show the girl & woman look like a doll and I try to say that it is wrong and the islam say to us to be a best person and I tell you the islam say what!
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<